Bliskovito razmišljanje in dobra razgledanost sta vrlini, ki ju mora debater zavestno razvijati


02.03.2021

Na nacionalnem debatnem turnirju tri kranjske gimnazijke tekmovale proti trinajstim skupinam drugih slovenskih gimnazij.

 

Avtorica: Lara Potočnik iz 3. č

 

Napetost je v zraku. Tri dijakinje Gimnazije Kranj, Urša Ahčin  iz 3. h, Izabela Letonja iz 2. b in Lara Potočnik iz 3. č, smo se v soboto, 20. februarja 2021, v umetnosti debatiranja pomerile proti ekipam iz vse Slovenije. Na nacionalnem debatnem turnirju smo v treh krogih tekmovale proti trinajstim skupinam drugih slovenskih gimnazij.

Bliskovito razmišljanje in dobra razgledanost sta vrlini, ki ju mora debater zavestno razvijati, saj teme debat na nekaterih tekmovanjih spoznamo le uro pred debato. Z internetom ali drugimi viri si ne smemo pomagati; izjema je le spletni prevajalnik. Običajno so teme takšnega kova, da o njih lahko razmišljaš tudi brez specifičnega predznanja. Vseeno je brez konkretnega znanja in primerov v akademskem pogovoru težko prevladati, zato splošno znanje pride še kako prav. Teme so raznolike in prav vsaka beseda šteje. Nanese lahko, da debatiraš o moralnih načelih, popularnosti TikToka, pomembnosti romantične ljubezni za lastno srečo, ali bi morale novinarske organizacije v vseh objavah enakovredno predstavljati različne plati političnih vprašanj. Stran debatiranja je ekipam določena, tako da mnenje posameznika v debati ne igra vloge. Kljub vsemu je drugo plat zgodbe vedno zanimivo slišati in nemalokrat se tudi moje mnenje po debatah spremeni, saj so stališča z razglabljanjem izzvana.

Na srečo pri tem dogodku nisem bila prisotna sama, saj sta bili ob meni še Izabela in Urša. S skupnimi močmi smo se pripravljale na debate, četudi sta me morali spočetka malce voditi za roko, saj je bil to moj prvi nacionalni debatni turnir. Na začetku smo si nekaj minut vedno vzele za zapis lastnih idej, jih skupaj premlele, ločile pleve od zrnja ter rekle bobu bob, ko smo se odločile, kateri argumenti so pomembnejši in ekskluzivnejši. Vedno smo skrbno pretehtale tudi, v čem se bo naša vizija prihodnjega sveta razlikovala od tistega, ki ga zagovarja nasprotna stran, oziroma na kateri strani bo naša družba celostno gledano pridobila več koristi.

Naši govori so se glede na vlogo govorca razlikovali po strukturi in vsebini. Med razlago nam lahko nasprotniki zastavljajo tudi vprašanja, zato moramo vseskozi aktivno poslušati druge govorce in nam v debati resnično ni nikoli dolgčas. V moje olajšanje smo si tudi med debato lahko medsebojno pomagale, kar smo zaradi karantene storile kar preko aplikacije Teams.

Navkljub razmeram, zaradi katerih je tekmovanje potekalo po Zoomu, smo se dobro odrezale in z uvrstitvijo na 8. mesto začutile takojšnjo vzradoščenost. In ko je sotekmovalka Urša Ahčin med  najboljšimi slovenskimi govorci zasedla občudovanja vredno 10. mesto, je veselje preraslo v ekstatičnost. Urši in tekmovalcem z večletnimi debatnimi izkušnjami je tik za petami na 12. mestu sledila še Izabela, sama pa sem zasedla 28. mesto. Zdaj z napetostjo pričakujemo naslednji turnir, do takrat pa z vajami nadaljujemo, da se ekipe Gimnazije Kranj uspešno odrežejo tudi na večdnevnem Mednarodnem debatnem tekmovanju Ljutomer, ki nas čaka že 6. in 7. marca 2021.

 



   
         
   

Uporabne povezave

Virtualni sprehod po Gimnaziji

Izdelava virtualnega ogleda
 

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.



Mednarodna matura
IB Diploma Programme

EU skladi

Erasmus

KRsKOLESOM

Šola za starše
2019 2020 2021
marec april maj
p t s č p s n
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Sodelujemo z:


Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies).  Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogocajo deljenje vsebin.
Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste sprejeli vse piškotke.
Ne strinjam se