»Izkušnja, ki se je bom še dolgo spominjal.«


14.07.2014

Na mednarodni maturi 2014 trije zlati maturanti Gregor Jagodic, Ana Sluga in Žiga Pušavec. Pogovor z Gregorjem Jagodicem, ki je dosegel 44 točk.

 

 

Gimnazija Kranj, 14. julij 2014

avtorica: Maruša Hrobat iz 3. h

fotografije: Nejc Balantič iz 3. b

 

 

Mednarodno maturo, ki jo je v svetovnem merilu opravilo 127 tisoč dijakov, je na Gimnaziji Kranj tretjič v zgodovini naše šole položilo 24 dijakov. Povprečje na naši šoli je bilo 34,08, kar je sicer za točko in pol slabše kot lani, a še vedno odlično. Naši dijaki so v poprečju za 5 točk boljši od svetovnega povprečja. Mednarodno maturo so z odliko opravili trije dijaki. Gregorju Jagodicu je do vseh točk zmanjkala le ena točka, dosegel je namreč 44 točk. Zlata maturanta sta postala še Žiga Pušavec in Ana Sluga, vsak je dosegel 40 točk. Z Gregorjem Jagodicem se je pogovarjala dijakinja mednarodne mature iz 3. h Maruša Hrobat.

 

Gregor, iskrene čestitke ob resnično izjemnem dosežku! Če bi te po končanem pisnem delu mature povprašala o točkah, bi si upal napovedati, da boš dosegel 44 točk in s tem postal najuspešnejši IB dijak po številu doseženih maturitetnih točk na Gimnaziji Kranj?

Hvala, Maruša. Seveda si nikoli ne bi upal napovedati takšnega rezultata na maturi, ker sem vedno precej samokritičen in tako nikdar nisem verjel, in po pravici povedano še danes težko verjamem, da bi mi lahko uspelo zbrati toliko točk.

IB dijak je drzen, skrben, uravnotežen, razmišlja kritično, je mislec in komunikator. Se ti zdi, da dijak tak je ali tak postane? Kako pa je nate vplival prehod s splošnega programa na IB program in kako zdaj, ko je vse za tabo, gledaš na vse skupaj?

Se mi zdi, da IB program lahko dijake marsikaj nauči, čeprav morajo po drugi strani tudi marsikaj prinesti s seboj. Če že nič drugega, pa vsaj  pogum in voljo do izzivov – ali po angleško "risk takers". Prav kot na osebni izziv sem gledal na program, ko sem se konec drugega letnika vpisal vanj. Danes lahko rečem, da sem v zameno dobil priložnost, da razvijem kritično razmišljanje in da se – to je najpomembnejše – naučim argumentirati svoja stališča in poglede na svet. Mi smo temu rekli, da »začnemo razmišljati s svojo glavo«, seveda pa pri tem ne smeva zanemariti dejstva, da od začetka tretjega in do konca četrtega letnika gimnazijski dijak naredi kar konkreten korak v odraščanju in tako na nek način razvija sposobnost razmišljanja na kateremkoli programu že je.

Dotakniva se še predmetnika. Za katere predmete si se odločil ob začetku tretjega letnika? Kakšni se ti zdita njihova ponudba in izvedba na Gimnaziji Kranj?

Poleg treh obveznih predmetov (slovenščina, angleščina in matematika) ter seveda zloglasne Teorije vednosti TOK sem se v teh dveh letih učil biologijo, kemijo in psihologijo. Izbral sem si dokaj naravoslovno smer. Kar pa se tiče ponudbe IB predmetov na naši šoli, gre za neizbežno dejstvo, da je ta na naši šoli rahlo skromna, vsaj če jo primerjamo z vsemi možnimi predmeti, ki jih IB ponuja svojim šolam. Je pa ta skromnost, če malce po krivem zanemarimo geografijo, skoraj neobčutljiva v primerjavi z nacionalnim programom. Seveda pa poleg tega, da je program super izpeljan s strani profesorjev, k izvedbi pouka pri ponujenih predmetih nimam nič kaj za dodati. Zaradi manjših skupin dijakov pri posameznih predmetih je pri pouku velik poudarek tudi na individualnem delu profesorja z dijakom.

Za kolikšen del tvojega uspeha so zaslužni profesorji?

Veliko sem moral seveda narediti sam, nekaj zaslug pa gre absolutno tudi profesorjem. Kot si že sama omenila, IB program vključuje poseben način dela profesorjev z dijaki in ta pričakuje veliko truda od obojih: dijakov in profesorjev. Na tej točki bi se tudi v imenu vseh dijakov zahvalil profesorjem za ves njihov trud in pomoč, ki so nam ju ponujali.

Matura je zahteven izziv tudi za najuspešnejše dijake. Iskreno povej, kako težavno in stresno je bilo obdobje pisne mature.

Zame osebno obdobje pisne mature ni bilo tako obremenjujoče kot obdobje individualne priprave pred samo maturo. Takrat sem namreč razmišljal o tem, da maturi ne bom kos, zato so se pojavljale migrene in dolgotrajen stres, ki me ni pustil pri miru niti ponoči.

Tudi dveletna priprava na maturo ni preprosta, pa vendar, se ti zdi, da si se ob končanem drugem letniku podal na pravilno pot?

Se strinjam. IB program zna biti precej stresen, a kljub temu ne obžalujem svoje odločitve o vpisu nanj. Izkušnja, ki se je bom še dolgo spominjal. Uspešno dokončan izziv daje samo pozitivno: zadovoljstvo in nov zagon za naprej.

Največje možno število točk na programu mednarodne mature je 45 točk; dijaku, ki je dosegel le točko manj, so zagotovo široko odprta vsa vrata, tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Kakšni so tvoji načrti za nadaljnji študij?

Vpisal sem se na medicino v Ljubljani, me pa že zdaj zanimajo mednarodne izmenjave, ki jih fakulteta ponuja.

Kot maturant tretje generacije IB dijakov Gimnazije Kranj si se zagotovo zgledoval po svojih predhodnikih, kot se dijaki četrte generacije zdaj zgledujemo po tebi in tvojih sošolcih; imaš na zalogi morda kakšno spodbudno besedo ali nasvet?

Rečem lahko samo to, da se poskušajte čim manj obremenjevati z mislijo na vse, kar vas še čaka, in si raje dovolite zaupati, da vam bo uspelo. Naziv »najuspešnejši IB dijak po številu maturitetnih točk« že čaka na nove dijake. Pa srečno!



   
         
   

Uporabne povezave

2015 2016 2017
november december januar
p t s č p s n
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Sledite Gimnaziji Kranj na:
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Sodelujemo z: