„Ja, grem na izmenjavo!‟

16.04.2014

Petek, 28. 3. 2014, je bil za nekatere dijake Gimnazije Kranj težko pričakovan dan. Nekaj dijakov iz drugega in nekaj dijakov iz prvega letnika nas je skupaj z mentoricama prof. Bizjak in prof. Jerkovič tisti dan poiskalo sedež na letalu do Bruslja. Vzleteli smo z dvourno zamudo, in sicer ob 21. uri. V Bruslju nas je že čakal avtobus.
Avtobus nas je odpeljal do mesta Saint Quentin v Franciji. Tam so nas čakale družine. Z družinami oz. našimi vrstniki iz teh družin smo že oktobra navezali stik preko interneta. Ko pa smo prispeli na parkirišče pred šolo, se je spoznavanje šele zares začelo.
Vikend, ki je sledil, smo preživeli pri družinah doma. Počeli smo vse mogoče: šli na bowling, v restavracijo, do morja, na bazen, na rokometno tekmo, imeli celo majhno zabavo pri eni od gostiteljic … Nato je sledil ponedeljek, tedaj smo se prvič srečali z ostalimi dijaki in skupaj odšli do mesta Calie na severni obali Francije. S peščene plaže smo se preselili v nakupovalni center, od tam pa na trening odbojke. Naslednji dan smo odšli po mestu Arras in zvečer pogledali še tekmo ženske košarkarske ekipe. Potem je prišla sreda, ki smo jo začeli na njihovi šoli. Ogledali smo si film o košarki in se tudi mi preizkusili v treningu košarke, ki so ga pripravili francoski dijaki. In končno je tukaj četrtek: dan za Pariz. Najprej smo se po reki Seni popeljali skozi mesto, nato pa smo se povzpeli še na veličastni Eifflov stolp. Dan smo nadaljevali na največji nakupovalni ulici v Parizu, končal pa se je s 3-urno vožnjo domov. Zadnji dan pa je bil namenjen športu, saj naj bi bila to športna izmenjava. Igrali smo rokomet, odbojko, nogomet … Popoldne naj bi imeli tudi olimpijske igre, ampak smo se jim zaradi poškodbe kolena ene izmed naših dijakinj raje izognili. Tako smo popoldne preživeli ob akrobacijah in plesu.
Seveda pa je prekmalu prišel zadnji večer. Imeli smo zadnjo skupno večerjo in skupaj napravili še nekaj plesnih korakov. Nato smo odšli vsak svojo pot: nekateri na zabavo, drugi na zadnjo pijačo.
V soboto, 5. 4. 2013, pa je napočil zadnji dan v Franciji. Že ob 6. uri zjutraj smo se vkrcali na avtobus in zapustili naše francoske prijatelje. Še preden smo sploh odšli, smo že komaj čakali, da nas oni obiščejo v Sloveniji.
Teden, ki se je končal v soboto, je bil eden najboljših tednov mojega življenja, zato vsem, ki ste v dvomih, ali bi se udeležili izmenjave ali ne, sporočam, da je odgovor jasen, in sicer: »JA, GREM NA IZMENJAVO!«