Plemenita zgodba je evropski ustanovi primerna


09.04.2016

Kranjski gimnazijci odšli v Evropski parlament v Strasbourg na nagradni izlet za osvojeno 2. mesto na tekmovanju Euroscola.

 

Avtor: Belmin Hodžić iz 4. f           

 

V četrtek, 3. marca 2016, smo dijaki Gimnazije Kranj imeli čast v okviru evropskega projekta Euroscola obiskati Evropski parlament v Strasbourgu. Obisk in sodelovanje sta bila nagrada za osvojeno 2. mesto na tekmovanju, ki ga je organizirala Evropska pisarna s sedežem v Ljubljani.

V Strasbourg nas je odpotovalo 25 dijakov in trije profesorji. Do Francije smo potovali z avtobusom, tako da je bilo na poti tudi dobro poskrbljeno za oglede. Odpravili smo se v zimsko hladnih urah pomladanskega jutra, ki se še ni odločilo, kateremu letnemu času pravzaprav sploh pripada. Prispeli smo v hotel s sobami, komaj dovolj velikimi za 3 osebe. In ko rečem komaj, mislim, da take sploh niso bile. – Tako sem imel srečo spati na zgornjem ležišču pograda. Plastična kopalnica je bila velika mogoče kvadraten meter in prekrita z rjavimi madeži, za katere močno upam, da so bili posledica ognja. Ko smo že pri ognju – to je bila ena od dveh možnih nastavitev tuša, druga je bila led. Prisežem, da sta med tuširanjem ročici za »toplo« in »hladno« vodo zamenjali vlogi. Zajtrk ni nudil širokega spektra hrane, vendar zaloge niso bile omejene, tako da se je vsak lahko dobro najedel. Pripravljeni, optimistični in bolj ali manj naspani smo se napotili proti parlamentu. Plemenita zgradba je evropski ustanovi primerna. Kratek čas čakanja in strog varnostni pregled – pozneje smo smeli vstopiti. Od znotraj je bila stavba le še lepša. Fascinantno je bilo tako videti kot tudi slišati toliko »kultur« z vseh različnih koncev Evrope, pomešanih na istem kraju. Na srečo smo lahko našli skupni jezik v angleščini, francoščini ali nemščini. V teh jezikih je tudi potekal večji del dnevnega programa. Že takoj so se nam prikupili z dodatnim, manjšim zajtrkom in jutranjo kavo. Zadovoljni smo vstopili v veliko dvorano Evropskega parlamenta in posedli na mesta evropskih poslancev. Upravni uslužbenci so nas pozdravili in nam predstavili Evropski parlament in Evropsko unijo, dijaki pa smo predstavili šole. Spet se je čutil močan kontrast tudi v načinu govora pri dijakih. Po končanem uvodnem delu smo nadaljevali z zanimivejšo temo. Diskusijo o evropskem združenju so vodili uslužbenci parlamenta. Ta čas smo jim smeli postaviti kakršna koli vprašanja, če nam je sploh uspelo priti na vrsto, seveda. Večinoma je tekla debata o aktualnih težavah v Evropi, največkrat pa so se pojavila vprašanja o begunski krizi. Vedno o tem poslušamo na televiziji, beremo v novicah, govorimo s prijatelji, saj je resna težava. A popolnoma drugače je slišati mnenje nekoga, čigar država je v središču problema, kot npr. Grčija. »Že tako trpimo zaradi trenutno šibke, nestabilne ekonomije, kako naj se še spopadamo z ogromnim številom beguncev?« je rekla predstavnica grške delegacije. Ostala mi je v spominu, ker sem dejansko slišal pravi strah v njenem glasu. Pri nas na srečo še ni tako zelo hudo. Uslužbenec se je odgovoru elegantno izognil s komplimentom, s par zanemarljivimi podatki in s še enim komplimentom. Pravzaprav so na večino vprašanj odgovorili s tako ali podobno strukturo. Več ko so govorili, manj so povedali. Osebno mi gre tak nespoštljiv odnos močno na živce, zato sem bil kar vesel, ko smo nadaljevali z naslednjim delom po napovedanem dnevnem redu. Težko pričakovano kosilo je bilo dokaj skromno. Pravzaprav že dolgo nisem videl toliko razočaranih obrazov za eno mizo. Če pravi poslanci tudi dobijo tako malo jesti, popolnoma razumem, od kod stereotip, da so vsi podkupljivi. Kakor koli, sledil je moj najljubši del izkušnje. Dejansko so nas postavili v vloge pravih poslancev. Razdelili so nas v 6 skupin in vsaki dodelili neko temo, o kateri smo 2 uri debatirali, da bi prišli do skupnega zaključka. Kako spodbujati trajnostni razvoj? Ali lahko omejimo človekove pravice, če je ogrožena varnost? Kakšna naj bo evropska razvojna politika? Kakšna naj bo prihodnost Evrope? Kakšno vlogo naj ima Evropa pri migraciji in integraciji? Zaposlovanje mladih, evropski izziv? Delo v skupinah je bila odlična izkušnja, saj sem bil prisiljen poslušati mnenja drugih, čeprav se nisem z njimi niti najmanj strinjal. Mnoge mi je uspelo prepričati, da so prevzeli moj pogled na debatni problem, mnogim pa je uspelo vplivati tudi na moje stališče. A na koncu smo vsi prišli do nekega skupnega kompromisa. Izbrali smo govorca, ki je naše poročilo predstavil pred vsemi 500 udeleženci, na kar smo kot »poslanci« lahko še naprej debatirali o sklepih. Volili smo ZA ali PROTI predlogu. In spet je prišlo do nekaj nesoglasij. Dosti sklepov je bilo zavrnjenih. Proti večeru smo počasi zaključili svojo poslansko izkušnjo s prijateljsko igro Eurogame, torej krajšim kvizom, od parlamenta pa smo se seveda poslovili z evropsko himno. V imenu vseh dijakov bi se rad zahvalil prof. Tomšič in prof. Žepič za spremstvo, dobro voljo in poceni šale. Dodatne zahvale gredo tudi prof. Vebru, ki je potovanje popestril, kot ga zna le on. Mnogo nas je naučil, pokazal nam je kar nekaj zanimivosti ter nam razširil obzorja s svojo neomejeno zakladnico znanja.



   
         
   

Uporabne povezave

2015 2016 2017
november december januar
p t s č p s n
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Sledite Gimnaziji Kranj na:
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Sodelujemo z: