Poletna šola kitajščine v Šanghaju 2017

11.09.2017

Avtorica: Katarina Rozman iz 4. f

Prvi dan naše poletne šole smo samo potovali. Odpravili smo se 21. 8. 2017 zjutraj izpred Gimnazije Kranj in se naslednji dve uri z avtobusom vozili proti letališču v Zagrebu. Vmes smo se ustavili samo dvakrat, v Ljubljani in Mariboru, kjer so se nam na avtobusu pridružili tamkajšnji udeleženci. Ko smo prispeli v Zagreb, smo imeli še nekaj ur časa, tako da smo posedali po letališču ali si kupovali hrano.

Situacija je bila podobna na letališču v Dubaju. Približno tri ure smo posedali po letališču ali pa si ogledovali trgovine. Tukaj nismo bili posebno energični, ker je bila po lokalnem času ura malo čez polnoč …

Med letom Dubaj-Šanghaj se je premaknila ura, tako da smo v Šanghaj prispeli pozno popoldne. Najprej smo opazili, da je zrak vroč in vlažen. Na programu nismo imeli ničesar, tako da smo se razporedili po sobah in šli na večerjo. Spoznali smo restavracijo v bližini, v kateri smo nato jedli vsak dan. Hrana je bila res pekoča!

Naš prvi dan se je začel z zajtrkom v avli, nato smo si ogledali mesto. Z ladjico smo se peljali po reki Huangpu, ki teče skozi Šanghaj, in se povzpeli na Oriental Pearl Tower. V okolici tega stolpa smo imeli tudi prosti čas za raziskovanje bližnje okolice. Naslednji na programu je bil tempelj Chenghuang, za tem pa smo se odpravili na razgledno ploščad, kjer smo počakali toliko časa, da se je stemnilo.

Naslednje jutro nas je čakal razvrstitveni test. Ni bilo tako strašljivo, kot se sliši; moral si izpolniti kratek pisni test, nato pa te je kitajska učiteljica spraševala v kitajščini. Vprašanja so bila dokaj preprosta. Nekaj ur kasneje smo izvedeli rezultate - nastalo je sedem skupin, ki so se delile glede na predznanje. Popoldne smo se dobili po posameznih skupinah, naše kitajske učiteljice pa so nas peljale po okoliških ulicah. V naši skupini pa so nam samo na zemljevidu pokazale, kje je kaj.

S poukom smo začeli naslednji dan. Polovica nas je imela pouk dopoldne, polovica pa popoldne, vsi pa smo na dan imeli tri ure kitajščine. Poleg pouka smo se ta dan imeli možnost učiti taijija, kitajske borilne veščine.

Naš četrti dan je bil v celoti zapolnjen z nakupovanjem. Po dopoldanskem pouku smo obiskali kar tri nakupovalne ulice, od katerih je bila ena tesnejša od druge in na katerih se je kar gnetlo ljudi. V tem zaporedju so bile to ulice Qipu, Tianzifang in Xintiandi.

Naslednja dva dneva sta potekala po istem kopitu; zjutraj pouk kitajščine, popoldne pa taiji. Ali pa obratno, če si bil v drugi skupini …

Na naš osmi dan, 29. 7. 2017, smo se odpravili na dvodnevni izlet v bližnje mesto Suzhou. Ceste so se mi zdele zelo polne, a naš voznik je deloval tega precej vajen. Ko smo po kakih dveh urah vožnje prispeli tja, smo šli najprej na kosilo. V hotelu, v katerem smo bili kasneje tudi nastanjeni, so nam postregli s precej manj pekočo hrano, prvič pa smo po obroku dobili tudi sladico - svežo lubenico. Popoldne smo si ogledali bližnji tempelj, nato pa smo se prijavili v hotel. Sama sem šla spat, a nekateri so se po večerji še odpravili raziskovat bližnjo okolico.

Naslednje jutro smo odšli proti bližnjemu parku, kamor smo prispeli z rahlo zamudo, saj smo se na poti enkrat izgubili. Po kosili smo se odpravili na neko nakupovalno ulico, kjer smo imeli tri ure prosto, zvečer pa smo se z avtobusom odpeljali v Zhouzuang, kjer smo si ogledali plesno-gledališko predstavo.

V Šanghaj smo prispeli v poznih večernih urah. Naslednji dan smo nadaljevali po ustaljenem urniku; pouk kitajščine in dodatna aktivnost. Tokrat smo imeli delavnico kaligrafije in slikanja, na kateri smo pisali pismenke s čopičem in črnilom ter poslikali vsak po eno masko.

Prvega avgusta 2017 smo imeli dopoldne pouk, popoldne pa smo raziskovali World Expo Museum in ulico Qibao. Na tej ulici smo tudi večerjali, v neki majhni restavraciji so nam poleg drugih jedi postregli tudi pečenega piščanca - celega, ne pa samo delov. Naše kitajske učiteljice so nas malo presenetile s tem, da so brez problema pojedle pečeno piščančjo glavo ali celo nogo.

Naslednji dan smo najprej obiskali park Fangta, nato pa smo kosili na Songjiang kampusu SUIBE (Shanghai University of international buisiness and economy). Na prireditvi, ki je sledila, so se predstavili študentje kitajščine iz različnih držav, pa tudi mi (del udeležencev poletne šole, ki je iz Kranja) smo nastopili. Za popoldne smo bili razporejeni v skupine po 3, dva učenca in učitelj, vsaka skupina pa je imela dodeljenega kitajskega učenca, ki nas je nato peljal na obisk k sebi domov. Moj mladi gostitelj je bil star 12 let in je bil precej talentiran. Ko smo bili na obisku, nas je učil igrati violino in rešiti rubikovo kocko, izkazalo se je tudi, da igra odbojko. Za večerjo smo delali jiaozije (kitajske žlikrofe). Res dobra pogostitev!

Naša učiteljica se je odločila za zabavnejšo verzijo končnega izpita. Namesto zadnje ure pouka smo se odpravili na ulico Šanghaja, kjer smo se morali znajti sami in opraviti vnaprej zastavljene naloge: npr.  kupiti sadje, pomeriti obleko ali zamenjati denar. Da pa je bilo še zanimiveje, nas je pri tem snemala. Nastal je video Class one perfect, ki smo ga nato predvajali na zaključni prireditvi. Popoldne smo imeli delavnico izrezovanja in kitajskega vozla. Spoznali smo tudi tradicionalno kitajsko poroko; trije pari, ki so postali pari po sili razmer, so se poročili.

Na naš zadnji dan dopoldne smo imeli končni izpit. Ob 16.30 se je začela končna slovesnost, na kateri je vsak udeleženec dobil živordečo knjižico s certifikatom.  Vsak razred se je tudi predstavil na svoj način, a lahko bi raje rekli, da vsak s svojo pesmijo, saj je pet od sedmih razredov nekaj zapelo.

Po res ganljivem poslavljanju je sledila samo še res dolga vožnja. Avtobus do letališča, prvo letalo, drugo letalo in še avtobus iz Zagreba do Kranja. Spotoma smo še odložili Mariborčane in Ljubljančane ter naredili postanek za hrano. Čeprav mi je kitajščina zelo všeč, moram priznati, da je super občutek, če se v trgovini lahko pogovarjaš po slovensko.