Poletna šola v Šanghaju 2018

17.09.2018

Kranjski gimnazijci so s Konfucijevim inštitutom med počitnicami potovali na Kitajsko

Avtor: Erazem Baškovec iz 4. d

Kako je preživeti dva tedna poletja v najmodernejšem mestu na Kitajskem, smo spoznali dijaki Gimnazije Kranj, ki smo se v imenu Konfucijevega inštituta v Sloveniji odpravili na poletno šolo v Šanghaj, ki jo slednji organiziral v sodelovanju z univerzo SUIBE (Šanghajska univerza mednarodnega poslovanja in gospodarstva), ki nas je gostila v enem od svojih kampusov v Šanghaju.

Poleg dijakov Gimnazije Kranj – letos se nas je poletnega tabora, o katerem nas je informirala naša profesorica kitajščine, udeležilo sedem – pa so na Kitajsko potovali še dijaki iz Ljubljane, Kopra in Maribora. Na poti smo imeli nekaj spremljevalcev, ki so pazili na nas, med katerimi je bila tudi naša pomočnica ravnatelja mag. Fani Mavrič. Poletna šola je trajala od 21. 7. 2018 do 4. 8. 2018 in je vključevala šolske ure kitajskega jezika, tai chija in nemalo izletov po Šanghaju ali t. i. južni prestolnici.

Kranjski gimnazijci smo se 21. 7. 2018  ob 8. uri zbrali pred hotelom Creina, od koder smo se z GoOpti odpravili proti Ljubljani, kjer so se nam pridružili ljubljanski in koprski dijaki, od tam pa do Letališča Franja Tuđmana v Zagrebu. Iz Zagreba smo leteli v Dubaj, kjer smo prestopili in odleteli v Šanghaj, kamor smo prispeli pozno popoldne in se z letališča odpeljali proti kampusu, kamor smo prispeli zvečer. Po programu bi morali naslednji dan imeti ogled Pearl Towerja, vendar nam je načrte prekrižal tajfun, ki je vršal nad mestom. Program je bil nekoliko prirejen, zato smo predčasno pisali zloglasni in nenadejani razvrstitveni test, za katerega se je izkazalo, da ni bil tako nehuman, kot smo si ga zamislili, kar pa ni bilo povsem neupravičeno, saj Kitajci slovijo po strogosti in disciplini.

Ko smo se odkrižali enega od dveh gorja na letošnjem poletnemu taboru (zadnji dan smo namreč pisali še končni test), smo imeli kosilo, ki smo ga, tako kot zajtrk, navadno imeli v menzi v kampusu, medtem ko smo večerjali v bližnji restavraciji, kjer so nam postregli z lokalno hrano. Po kosilu pa se smo se v manjših skupinah odpravili po mestu obupano iščoč bankomate, ki smo jih nazadnje našli ob nekem nakupovalnem centru, ki je v nadaljevanju postal pribežališče za naše potrošniške težnje. Naslednji dan pa smo bili seznanjeni še z lego najbližje lekarne, še dveh nakupovalnih centrov in metro postaje. Isti dan smo imeli tudi prvo učno uro kitajskega jezika. Pretežno so nas učili praktičnih fraz, aplikativnih v našem turističnem vsakdanu, kot so izrazi za vpraševanje po smeri, dialog v restavraciji, izrazi za hrano itd. Tako bi se dalo povzeti glavnino pouka, ki je potekal na taboru. Po pouku pa smo imeli učne ure tai chija, teh na žalost ni bilo več kot tri. Tai chi je pravzaprav vrsta telovadbe, torej služi v rekreacijske namene kot tudi v obrambne, saj se ga lahko rabi tudi kot borilno veščino. Seveda pa učenje kitajskega jezika in tai chi nista bila edini, niti ne glavni dejavnosti. Poleg kitajskega jezika smo se naučili tudi nekaj o kitajski kulturi, natančneje o kitjaskih glasbilih hu-lu-si, ki je po zvoku, ki ga proizvede, podoben kljunasti flavti, in kitajski inačici violine. Izvedeli pa smo še nekaj malega o kitajski operi, maskah, ki nastopajo v opernih predstavah, o tradicionalni kitajski poroki, kitajski kaligrafiji, v kateri smo se lahko preskusili tudi sami, in o kitajskih vozlih, v katerih smo se trudili preskusiti še sami. Ob vsem tem pa je bila za nas organizirana še kopica izletov po Šanghaju, pri katerih smo še kako občutili tudi šanghajsko klimo – sopara in temperature, ki bi bile za Slovenijo malone rekordne, so nas na dnevnih izletih stalno spremljale (enkrat smo namerili celo 42 °C!), imeli pa smo še tridnevni izlet v nekoliko južneje locirani Suzhou [sudžou]. Skupaj smo si tako ogledali že prej omenjeni Pearl Tower, ki se nahaja v finančni četrti Šanghaja, s katerga ima obiskovalec lep razgled na okoliški del mesta in Modro reko, po kateri smo se tudi sami peljali z ladjo in imeli priložnost videti finančno četrt Šanghaja ponoči. Obiskali smo tudi starodavno vodno mesto blizu Šanghaja, ki je bilo na tem taboru eno od dveh, ki smo si ju ogledali. Pasli smo oči na arhitekturi Svetovnega muzeja razstav Expo (te so se začele v drugi polovici 19. stoletja). Po tem smo si ogledali še ohranjeni starodavni del mesta, ki se imenuje Tianzifang [tjendzəfang], za keterga so značilne ozke ulice. V Suzhouu smo si ogledali mestni muzej, v katerem so ohranjeni raznorazni predmeti, ki pričajo o navzočnosti budizma na Kitajskem in prefinjeni miniaturistični umetnosti, kamor sodi izdelovanje majhnih, a izredno detajlno dovršenih izdelkov. Mudili smo se še v narodnem gozdnem parku in pa v smetani vodnih mest Kitajske, to je Zhou Zhuang [džou džuang], o čemer priča že samo dejstvo, da sem si zapomnil njegovo ime. Vodnim mestom v deželi Hanov (eni od 56 etničnih skupnosti na Kitajskem, po kateri se imenuje tudi jezik – han yu) pravijo kitajske Benetke, ker nanje spominjajo zaradi prepleta kanalov. V Zhou Zhuangu smo si ogledali tudi predstavo, v kateri je bil predstavljen tradicionalni način življenja v tem delu Kitajske. Še eno predstavo pa smo si ogledali v Šanghaju, ki je je bila bolj akrobatske narave.

Eno zadnjih dejanj tabora je bila gala prireditev, kjer smo se en drugemu predstavili z neko točko, v našem primeru je bila to pevska točka, medtem ko so nas predvsem navdušili kitajski osnovnošolci, ki so zaigrali nekaj skladb na harmoniko. Po prireditvi smo se predzadnjič razšli in se vrnili v kampus, ostal je le še dan pred odhodom. Ker je bil to isti dan, ko smo pisali končni test, smo vstali nekoliko neprespani, čeprav se je na koncu izkazalo, da smo vsi izdelali in na interni zaključni prireditvi, kjer smo bili prisotni slovenski in hrvaški dijaki, prejeli certifikate. Do večera je ostalo le nekaj pičlih ur, ko smo se po isti poti odpravili proti domu.