Popotovanje v evropski prestolnici oblasti in pravice

13.10.2015

Kranjski gimnazijci so jo mahnili na sever v Bruselj, Luksemburg in Strasbourg.

Avtorica: Katja Konc iz 2. a

Fotograf: Gal Nagode iz 2. a

V soboto, 3. oktobra 2015, smo se odpravili na ekskurzijo v Bruselj, Luksemburg in Strasbourg, kamor nas je povabil poslanec Lojze Peterle. Ob 4. uri zjutraj smo se zbrali pred Gimnazijo Kranj in se odpravili proti Lescam, kjer smo pobrali še zadnje dijake. Vozili smo se ves dan mimo Münchna, Kölna do Aachna in se sprehodili po mestu Karla Velikega. Tam smo si ogledali njegovo cerkev, nasprotni nje dvorec in mestno hišo. Odpravili smo se nazaj proti avtobusu in se odpeljali do Bruslja, kamor smo prišli okoli 10. ure zvečer in se namestili v hotel. Takoj zjutraj smo se po zajtrku odpravili do Severnega morja, kjer je bila še vedno oseka in smo tekli »častni krog« do morja in nazaj. Vmes smo nabrali ogromno školjk in s peskom nasmetili avtobus. Pot nas je vodila do prečudovitega hanzeatskega mesta Brugge, ki je pod Unescovo zaščito, pravijo pa mu tudi belgijske Benetke. Tam smo si ogledali stari del mesta, se sprehodili mimo pivovarne in poskusili naše prve belgijske vaflje. Nadaljevali smo pot do mesta Gent, kjer smo si ogledali čudovito katedralo sv. Bavoja z znamenitim oltarjem van der Eycka. Naleteli smo ravno na razstavo ptic ujed, s pomočjo katerih še danes ponekod lovijo. Sledil je ogled Waterlooja, kjer je bil premagan Napoleon. Čudili smo se interaktivnemu muzeju, posvečenemu Napoleonu in njegovemu času. Močno smo se zadihali, ko smo po 225 stopnicah prišli na vrh hriba, na katerem stoji znan kip leva. Nato smo se vozili proti težko pričakovanemu Bruslju. Najprej smo si ogledali Atomium, ki je bil tako kot Eifflov stolp zgrajen za potrebe razstave EXPO. Z avtobusom smo se nato odpeljali v center, kjer smo si ogledali znamenitosti, kot so Manneken Pis, Jeanneke Pis, Tintinov grafit, najdražjo ulico, na kateri smo našli vse od torbic za 5000 evrov do svilenih robčkov za 290 evrov in še ogromno drugih »cukrčkov«, kot jih je poimenoval asistent poslanca Lojzeta Peterleta Andrej Černigoj, ki nas je vodil in spremljal vso ekskurzijo. Med svojim prostim časom smo se razbežali po Bruslju, kupovali spominke, poskusili prave belgijske vaflje in opazovali nočno življenje Bruseljčanov. Okoli 11. ure zvečer smo se z metrojem in avtobusom vrnili v hotel. Spet smo vstali zgodaj zjutraj in si ogledali Evropski parlament in Evropsko komisijo, kjer smo se srečali s slovenskimi predstavniki, z njimi debatirali in o njihovem delu izvedeli veliko novega. Šli smo še na znan belgijski krompirček in se siti odpravili v interaktivni Parlamentarium, ki je bil za vse nas zelo zanimiv, še posebej, ker smo dobili vsak svojega elektronskega vodiča v slovenščini. Bili smo že kar precej utrujeni in smo se razveselili, ko smo izvedeli, da vožnja do Luksemburga traja dobre tri ure. Srečali smo se še s predstavniki slovenskih prevajalcev in o njih veliko izvedeli. Po končanem ogledu starega mesta pa smo se odpeljali v Strasbourg, kjer smo prespali. Naslednji dan smo se zjutraj zbudili v deževno jutro in si ogledali Evropski parlament, kjer smo se srečali s poslancem Lojzetom Peterletom, dvema stažistoma in predstavnikom prevajalcev Valterjem Mavričem ter prisluhnili plenarnem zasedanju. Odšli smo si pogledat še Evropski svet in poslušali predstavitev o človekovih pravicah. Zatem smo si ogledali stari del mesta, imenovan Mala Francija (La Petite France). Ogledali smo si gotsko cerkev iz rdečega kamna, stražne stolpe, rečne kanale itd. Po Strasbourgu smo se odpravili na dolgo pot proti domu, vmes pa smo se ustavili ob izviru reke Donave. V Kranj smo se vrnili okoli 3. ure zjutraj in se vsi utrujeni, vendar zadovoljni ter polni novega znanja čez štiri ure že vrnili v šolo.