Štirje meseci za štiri minute


18.11.2016

O dronih in filmanju z dijakoma Jušem Hrastnikom in Aljažem Lavtižarjem.

Avtorica:  Taja Basaj iz 2. d

 

Ker sta Juš Hrastnik in Aljaž Lavtižar iz 3. d izjemna snemalca in strokovnjaka na področju dronov, sem se zaradi bližajočega Božično-novoletnega koncerta Gimnazije Kranj, za katerega sta posnela reklamni spot v naravi, odločila, da z njima naredim kratek intervju.

 

 1. Ali mi zaupata kaj o sebi?

 Obiskujeva Gimnazijo Kranj, pred nekaj leti pa sva se začela ukvarjati s snemanjem. Postopoma sva kupovala opremo, ravno takrat pa so se pojavili droni. Ker z njimi lahko dobimo profesionalne posnetke, ki jih včasih ni bilo mogoče dobiti brez helikopterja, sva se odločila za nakup le-tega. In tako sva tudi prišla do snemanja iz zraka, do dronov.

2. Kako sta se odločila za snemanje videospota za Božično-novoletni koncert in kako za snemanje z droni?

V snemanje spota za Veliki božični koncert Gimnazije Kranj naju je že lansko leto vključil prof. Zevnik (profesor slovenščine), ko je izvedel, da se v prostem času ukvarjava s tem. Predlagal je, da bi posnela kakšen kader za promocijski video Slovanskega večera. Letos sva kupila novo, boljšo opremo, ki nam je omogočila snemanje napovednika v vrhunski filmski 4K-ločljivosti.

3. Ali je bilo delo na terenu drugačno od dela v studiu? Kako?

Delo na terenu se od dela v studiu zelo razlikuje; na terenu je veliko bolj zanimivo, vedno se nekaj dogaja, hkrati pa je tudi bolj naporno in zahtevno, saj moraš na nedostopne lokacije vso opremo nositi s seboj, v studiu pa imaš vse pri roki.

4. Kako je potekalo snemanje v studiu?

Najprej smo v knjižnici Gimnazije Kranj posneli zbor in klavir. Na pomoč nam je priskočil g. Iztok Zupan s svojo vrhunsko avdiofilsko opremo. Tukaj se je treba zahvaliti tehnični ekipi, ki je knjižnico preuredila v nekakšen studio, saj so z uporabo filca zelo zmanjšali odmeve. Ko smo posneli zborovski del smo se prestavili v Iztokov studio na Posavec in posneli najprej ostale inštrumentaliste, nato pa še pevce soliste. Z nastalim zvočnim posnetkom smo potem hodili po snemalnih lokacijah, kjer je Dan Ažman P. skrbel za playback, tako da smo lahko posneli soliste in zbor.

5. Kako so potekale priprave na snemanje in samo snemanje videospota?

Za snemanje je bila pomembna predpriprava, da je bila vsa potrebna oprema v avtu. Pri snemanju je glavni element  svetloba. Najlepša je jutranja oziroma večerna. Izbirali smo predvsem jutranje termine, zato smo se na teren vedno odpravljali zelo zgodaj; to je med četrto in peto uro zjutraj. Snemalni dnevi so po navadi trajali ves dan. Že samo postavljanje opreme in usklajevanje statistov vedno vzame veliko časa.  Zelo pomembno vlogo je imel tudi Gal Nagode, ki je skrbel, da je bila oprema postavljena, da so bili statisti osvetljeni, da statistov ni zeblo …

6. Kje povsod ste snemali? Kje je bilo najlepše/najtežje?

Snemali smo na veliko različnih lokacijah, izbirali smo najlepše in najbolj poznane slovenske kraje. Med drugim smo snemali na Mangartu, Voglu, v Bohinju in Kranjski Gori ter tudi v Kranju in na Bledu. Najtežje je bilo na Mangartu, kjer je bila temperatura pod ničlo in je oprema dobesedno zmrzovala, poleg tega pa je zeblo tako nas kot tudi pevke, ki so bile v kratkih koncertnih oblekah.

7. Ali lahko povesta kakšno anekdoto, nenavaden dogodek s snemanja?

Ja. Ravno ko smo snemali zadnje kadre na zasneženem Vršiču, se je zgodila manjša nezgoda. Ker ima snemalec Marjan Cerar avto na 4-kolesni pogon, se je odpravil na izvidnico na vrh Vršiča. Tam je zavil na stransko cesto, ki pa je bila ledena in pod naklonom. Ravno v tem trenutku ga je klical prof. Zevnik, zato se je ustavil, avto pa je začel drseti proti drenažnemu jarku in kamnitem zidu. Avto se mu je naslonil na zid, kolesa pa so se vrtela v prazno, ker niso imela oprijema. Poklicali so nas, ki smo počakali nižje s prof. Zevnikom, in avto smo s pomočjo mimoidočih uspešno rešili.

Druga prigoda pa se je zgodila na Cerkniškem jezeru. Bili smo na ekskurziji po Notranjski in s seboj sva vzela vso opremo. Samo zaradi snemanja določenega kadra smo zavili z naše poti in se odpravili proti sredini Cerkniškega jezera, saj je bil ravno tisti čas, ko je jezero usahnilo. Tam smo srečali skupino šolarjev, ki so se peljali s kočijo. Seveda je prof. Zevnik takoj izkoristil priložnost in prosil, če lahko ena izmed pevk prisede na kočijo, da hitro posnamemo kader. Snemali smo izza dreves in nismo videli drona, potem pa so se na zaslonu kar naenkrat prikazale veje in takrat je bilo že prepozno. Na srečo se je dron ujel med veje in sta se poškodovala le dva propelerja.

8. Kdo vaju je navdušil za snemanje?

Za snemanje sva se navdušila sama. Začela sva že v osnovni šoli, potem pa sva postala nad tem tako navdušena, da to počneva še zdaj.

9. Kako bi ostale gimnazijce prepričala, da se vam pridružijo pri snemanju, jim predstavila snemanje z droni?

Ostale bi navdušila tako, da bi jim najprej vse predstavila, kot jim predstavimo že na delavnicah z droni, ki jih pripravljamo skupaj s prof. Žaloharjem. Čeprav tisti, ki jih to že zanima, jih ne bi bilo potrebno navduševati za to, ampak le malo spodbuditi k sodelovanju. Da pa se s tem ukvarjaš, te mora to res veseliti.



   
         
   

Uporabne povezave

2015 2016 2017
november december januar
p t s č p s n
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Sledite Gimnaziji Kranj na:
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Sodelujemo z: